Meer JCM

Duizend woorden zeggen soms toch meer dan één beeld blijkt uit onderzoek. 'Tekst heeft meer invloed op de politieke opinievorming dan afbeeldingen. Afbeeldingen beïnvloeden daarentegen vooral het gedrag van mensen.' UvA Promovendus Tom Powell.

Meer

Nieuwe content voor Ballast Nedam

Dit Nederlandse bouwbedrijf vroeg ons hun parkeeroplossingen beter te etaleren.

Lees het nieuws
Quote

'Weet wat je doel is. Ik zie zoveel bedrijven die gewoon ontzettend veel content produceren zonder enig idee te hebben waaraan het moet bijdragen.'

Ann Handley, chief content officer bij Marketingprofs (op marketingfacts.nl)

Het nieuwste Legadex Magazine is uit, een feest om te maken!

Meer

De natte bouvier

Het risico van een natte bouvier: het lijkt heel wat, maar zegt niets.

Lees verder
Quote

'Bereik bepaalt niet of je branded content succesvol is. Wat telt is of je er in slaagt om de aandacht vast te houden.'

Ebele Wybenga in 'Vijf hardnekkige branded content-kwalen (en wat je eraan kunt doen)' op communicatieonline.nl
Beschuit met muisjes, mmm
Beschuit met muisjes, mmm
Blije klant maakt ons blij
Blije klant maakt ons blij

Magazines anno nu: effect telt

Een magazine is effectief. Het laat laagdrempelig zien wat je als bedrijf weet en kan. Mensen bladeren het zo even door.

Lees verder

Goede infographic begint met info

Hoe compacter de boodschap, hoe belangrijker de analyse.

Lees verder

3 x de why van een whitepaper

Whitepapers alleen nuttig om leads te generen? Alsjeblieft niet. Ze zijn ongelooflijk nuttig.

Lees verder

Gefeliciteerd DTG!

Jullie nieuwe schrijfstijl ziet er goed uit. Prettig laagdrempelig, aantrekkelijk en heel eigen.

Lees het nieuws
Quote

'Ik bewaar je whitepaper, voor inspiratie als we zelf aan de slag gaan met het onderwerp.'

Door opdrachtgever Scienta gehoord, over een whitepaper die wij voor ze maakten.
Trots! Jaarmagazine voor KPN
Trots! Jaarmagazine voor KPN
Nieuw thuis

Nieuw thuis

Afgelopen voorjaar zijn we verhuisd naar ons nieuwe pand aan de Nachtegaalstraat, hartje Utrecht. Wij voelen ons al helemaal thuis.

Lees het nieuws
Dichterbij de mens

Dichterbij de mens

Frisse start voor personeelsmagazine van ICT-bedrijf Ascom.

Lees verder

Geestverruimend! (En wij werkten er aan mee.)

Meer
Lekker bedankje :-)
Lekker bedankje :-)
Meester in overtuigen

Meester in overtuigen

We woonden de Masterclass Influence bij voor onze opdrachtgever Balance. En we schreven erover. Dit is het resultaat.

Lees het nieuws
Quote

‘Money well spent!’

Simone van Ruiten van Schouten & Nelissen, nadat wij haar adviseerden en de copy verzorgden voor een uitnodiging voor ceo’s
Quote

'Teksten zijn een stuk sterker. Gisteren de nieuwsbrief verstuurd en kreeg al veel reacties van prospects en klanten. Erg leuk!'

Rob Deijns, Marketing Communications Specialist, TNT Innight
Tas met inhoud voor CCV
Tas met inhoud voor CCV
#trendingtopics

#trendingtopics

KPN Consulting vroeg ons mee te denken en schrijven aan het nieuwste nummer van de #trendingtopics.

Lees het nieuws
Herpositionering Studiekring

Herpositionering Studiekring

Met veel plezier zijn wij aan de slag voor een nieuwe opdrachtgever: Studiekring. De grootste huiswerkbegeleider van Nederland. Maar dat straalt de organisatie niet uit in woord en beeld. Daarom werkt JCM, samen met Today Designers, aan een nieuwe positionering.

Lees het nieuws

Sessie met Scienta

Door vernieuwde software staat Scienta breder in de markt. Dit betekent andere klantgroepen, klantbehoeftes en een corporate verhaal. Wij hielpen hen bij deze herpositionering.

Lees het nieuws
Consumentenbond bij JCM
Consumentenbond bij JCM
Quote

'Wat fijn dat jullie luisteren en ons ook echt hebben gehoord'

Nieuwe opdrachtgever Studiekring over een 'DNA-sessie' bij ons op kantoor

Logeion Live! XL 2014

Tijdens dit evenement werden we getrakteerd op frisse communicatiefeiten, een verse dosis wetenschap en vakantiefoto's.

Lees het nieuws

De 'social' lessen van KLM

De ups en downs van social media. KLM weet er alles van en deelde haar lessen op een bijeenkomst van Logeion Young professionals.

Lees verder

Tenderhulp voor meetbedrijf Liander

We begeleiden regelmatig inschrijvingen op tenders. Via scherpe vragen en goede copy verhogen we de winkans voor onze opdrachtgevers. Bijvoorbeeld voor Liander.

Lees het nieuws

Mooi pleidooi voor meer Verbal Identities.

Meer

Daan Roosegaarde bedenkt briljante oplossingen door werelden met elkaar te verbinden. Wij interviewden hem voor onze opdrachtgever Balance. Over technopoëzie en de smogring.

Meer

Robbert, ontwerper met idealen

Wij bedenken en verwoorden concepten. Voor de visualisatie daarvan werken we samen met ontwerpbureaus. Today Designers bijvoorbeeld.

Lees verder

Let's sell. Make content!

Geen losse flodders, maar boodschappen die elkaar versterken. Dát was de wens van KPN Consulting.

Lees het nieuws

Scoor met subjectlines

We ♥ triggerende subjectlines. Jij ook? Probeer het eens zelf met deze 8 tips.

Lees verder

Nieuwe regels? Helder verteld

Voor transavia.com vertaalden wij hun nieuwe bagageregeling naar heldere copy. Zowel voor passagiers als crew.

Lees het nieuws

Handig! Strippenkaart

Kleine, terugkerende klussen slim en voordelig geregeld? Dat kan met de Strippenkaart van JCM.

Lees verder

Goede communicatie begint bij een helder verhaal. Frank Körver noemt het zelfs een van de 5 kerntaken van communicatie. En wij zijn het daar mee eens.

Meer
Workshop contentmarketing KPN
Workshop contentmarketing KPN
KLM'ers vliegensvlug terug
KLM'ers vliegensvlug terug
Quote

"The new generation (..) wants to read quality journalism, and would even like to pay for it, but on their terms"

Marc Andreessen, inventor of the webbrowser (via Alexander Klöpping op medium.com)
Pittige financiële content
Pittige financiële content
Vrolijk met Transavia

Vrolijk met Transavia

Transavia is met ons in zee gegaan. En daar worden wij best vrolijk van.

Lees het nieuws

Les van Dr. Bert Pol

Loop niet achter de gerespecteerde theorieën aan, vorm je eigen mening. En: zenden mág.

Lees verder

Zo slaagt je prikkel!

Prikkel je niet, dan val je niet op. Maar prikkeling slaat dood als het geen ‘haakje’ heeft. Leer van ons miniprikkelcollege.

Lees verder

Onze creatieve partners van Today Designers hebben 3 nominaties voor de ADCN Jaarprijzen. Met hun prachtige 'Naar Inkt Vissen'-project. Proficiat!

Meer
Bezoek in de polder
Bezoek in de polder
Content-pizza-sessie
Content-pizza-sessie
Heleen jubileert!
Heleen jubileert!
Nieuw! Legadex Magazine #5

Nieuw! Legadex Magazine #5

Voor Legadex interviewden we kopstukken binnen en buiten de juridische wereld. Met als resultaat: een magazine dat de juridische complexiteit niet schuwt en toch leest als een trein.

Lees het nieuws

Karin - dé vrouw voor infographics

Wij weten en kunnen veel, maar niet alles. Daarom werken we samen met specialisten, zoals infographicmaker Karin Schwandt.

Lees verder

Nieuwe tone of voice voor KLM

Persoonlijke e-mails en brieven met een vlotte, moderne toon. Dát was de wens van KLM Customer Care.

Lees het nieuws

Filminterview? Zó doe je dat

Interviewen voor bedrijfsfilms is een ware kunst. Wij geven 5 tips.

Lees verder

Onze Top 3 Scrollytelling

Je kunt uit steeds meer opties kiezen om je verhaal zo krachtig mogelijk over te brengen. Scrollytelling hoort daar wat ons betreft zeker bij. 3 voorbeelden ter inspiratie.

Lees verder

De Consumentenbond groeit. Ogenschijnlijk tegen de tijdgeest in. Maar met een goede strategie blijven organisaties relevant. Wij leveren een bijdrage, met onder meer effectieve e-dm.

Meer

Het effect van de fotoroman

Welke rol kan de fotoroman spelen bij communicatie? Op die vraag ging hoogleraar Carel Jansen in tijdens de Van Marken-lezing 2014 van Logeion. JCM'er Annemarieke luisterde én keek aandachtig.

Lees verder
Quote

"Every client wants something new and three examples of where it's worked before"

Lee Clow, oud-directeur TBWA\Chiat\Day

Logeion Young Professionals zet jonge communicatieprofs in de spotlights: dit keer 'onze' Elly!

Meer

Schouten Global, moeder van onze klant Schouten & Nelissen, sponsort het Nederlandse Team Brunel bij de Volvo Ocean race 2014-2015. Cool!

Meer
Inspiratie met KLM

Inspiratie met KLM

Voor KLM organiseerden we een inspiratiesessie. Het thema? Gedragsbeïnvloeding.

Lees het nieuws

Vaarwel oude site!

De oude site is dood – leve de nieuwe! We zijn blij, maar pinken toch ook een traantje weg. Sinds 2006 was de oude site onze trouwe metgezel.

Lees verder
Klant in wintersferen
Klant in wintersferen
Filmopnamen voor Ziggo
Filmopnamen voor Ziggo

Online of offline verkopen? Beelden in Utrecht die zo uit de vorige eeuw kunnen komen. Gewoon slimme marketing natuurlijk.

Meer

JCM verzorgt eindredactie magazine AEGON

Ieder kwartaal verzorgen wij voor AEGON de eindredactie van het blad Beleggingsvisie. Met in november altijd een bijzondere uitgave.

Lees het nieuws

Curatie of Creatie? Wat heeft in b-2-b de voorkeur? Tip: dit blokje had hier niet mogen staan.

Meer
De nieuwe Offline
De nieuwe Offline
Quote

"In de VS verschuift het geld van paid naar earned"

Karen van Bergen
Porter Novelli
(Communicatie december)

Succesvol bij aanbestedingen

Hoe schrijf je als bedrijf succesvol in op aanbestedingen? Wij hielpen bedrijven in verschillende sectoren. Met resultaat. Een paar lessen uit de praktijk.

Lees verder

Zakelijke homepage KLM live

KLM heeft een nieuwe zakelijke homepage. Goed afgestemd op bestaande en potentiële reizigers.

Lees het nieuws

Een database vol artikelen over begrijpelijk schrijven.

Meer

Net gelezen

  • The Mobile Mind ShiftTed Schadler (en anderen)

    Klinkt technisch, maar is lekker inhoudelijk. Wat doet het met bedrijven wanneer alles mobiel wordt? Wat doet het met mensen?

  • Alle marketeers vertellen verhalenSeth Godin

    Een golden oldie (nou ja, zo'n 10 jaar oud), met een boodschap die nog altijd actueel is: je verhaal telt. Dat is wat jouw bedrijf uniek en onderscheidend maakt.

  • True Storytelling - geloofwaardigheid als marketingtoolPaul Hillesum & Amber Franssen

    Kijk, met dit boek zijn we het eens. Geen inhoud bedekken met een mooi suikerlaagje, maar oprecht en geloofwaardig communiceren. Je kunt alvast zelf aan de slag met het True Storytelling-canvas. Probeer het maar eens!